روغن درخت چای و آکنه
نوشته شده توسط : سعید

خاصیت ضد میکروبی موجود در روغن درخت چای، برخی باکتریها، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد. درواقع، با افزایش فعالیت گلبول های سفید، با میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی مبارزه می کند. این خاصیت مهم باعث می شود خرید روغن درخت چای برای معالجه بیماری های باکتریایی و قارچی پوست استفاده شود و از بروز عفونت جلوگیری کند.

وقتی صحبت از مبارزان آکنه می شود ، معمولاً این مواد دارویی سنگین ، داروهای سنگین و ضربه زننده در جهان هستند که تمام توجه را به خود جلب می کنند. (می دانید ، اسیدهای سالیسیلیک و پراکسیدهای بنزوئیل در جهان.) اما این تنها گزینه ها نیستند. نمی توان انکار کرد که مواد طبیعی یک لحظه مهم زیبایی را سپری می کنند ، گزینه های بیشتری وجود دارد که بیش از هر زمان دیگری توانایی انجام هر کار و هر کاری را دارند ، از آبرسانی تا صاف کردن چین و چروک ها. مهم است که همه این ادعاها را با یک نمک دریافت کنید - بررسی های علمی و یافته های اثبات شده را بررسی کنید - اما گزینه های بسیار زیادی وجود دارد.

در واقع ، شما می توانید لکه های ضرب و شتم را نیز به آن لیست اضافه کنید ، زیرا معلوم شد که روغن درخت چای یک ماده طبیعی است که به لحاظ علمی ثابت شده است که به درمان انواع جوش ها کمک می کند. در اینجا ، متخصص پوست و زیبایی، متخصص پوست ، از در شهر نیویورک ، متخصص پوست مشهور مستقر در شیکاگو ، جوردن کارکوویل ، MD ، و راشل نظاریان ، متخصص پوست ، از گروه پوست  در شهر نیویورک وزن دارند دقیقاً در مورد آنچه که باعث می شود این سوپراستار یک انتخاب خوب در نبرد با لکه ها باشد ، نحوه کار را توضیح دهید و برخی از محصولات مورد علاقه درخت چای را به اشتراک بگذارید.

روغن درخت چای چیست؟
چانگ می گوید: "روغن درخت چای یک روغن اساسی است که به طور عمده از گیاهی بومی استرالیا معروف به است." مانند بسیاری دیگر از مواد طبیعی و گیاهی ، این ماده سابقه ای دیرینه دارد. این یک داروی سنتی است که قرن ها توسط بومیان بومی مورد استفاده قرار می گرفت و آنها از روغن درخت چای برای درمان سرفه استشمام می کردند و حدس می زدید آن را به صورت موضعی برای بهبود پوست استفاده می کردند. تقریباً 100 ترکیب در روغن وجود دارد که یکی از اصلی ترین آنها ترکیبی است که به l معروف است. چانگ ، بدون پیچیدگی بیش از حد ، نتیجه این است که این ترکیب دارای همه مواد خوب است ، یعنی اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی قوی.

نازاریان اضافه می کند و این خواصی است که دقیقاً باعث می شود روغن درخت چای برای پوست مستعد آکنه بسیار مناسب باشد. 1 (نا گفته نماند که ، برخلاف بسیاری از روغنهای اساسی دیگر ، غیر است و منافذ پوست را مسدود نمی کند ، اضافه می کند  گویا همه اینها کافی نیست ، روغن درخت چای همچنین دارای برخی از خواص آنتی اکسیدانی است.


روغن درخت چای برای آکنه
باکتری ها را از بین می برد: آکنه واقعی به دلیل وجود باکتری  روی پوست ایجاد می شود. روغن چای دارای طیف وسیعی از فعالیت ضد میکروبی است ، نت ها Chang ، از جمله موثر بودن حتی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس و بله ،  نیز. این حتی در مطالعه ای که در سال 2020 در مجله علوم زیست شناختی عربستان منتشر شد ، از نظر علمی نیز اثبات شده است. 2 "ترپینن-4-اول ماده موثره در روغن درخت چای است که سلول باکتری را بی ثبات می کند و اساساً آن را از بین می برد". کارکویل

ضد التهاب: همزمان ، آبشارهای التهابی را که باعث تحریک التهاب و قرمزی می شوند ، کاهش می دهد ، یک مزیت عمده برای پوست مبتلا به آکنه. دانش وجود دارد تا همه اینها را نیز پشتیبانی کند. در یک مطالعه ، مشخص شد که غلظت پنج درصد روغن درخت چای یک درمان موثر برای آکنه خفیف تا متوسط ​​است
طیف وسیعی از آکنه را درمان می کند: این نکته خوب دیگر است: این می تواند بر روی آکنه های کومدونال (جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، لکه های کوچکتر) و آکنه های التهابی (جوش های بزرگ ، قرمز ، عصبانی) تأثیر بگذارد. در حالی که اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی آن را برای گزینه دوم کمی بهتر می کند ، "روغن درخت چای باعث بهبود آکنه التهابی کومدونال و خفیف تا متوسط ​​می شود ، تعداد ضایعات آکنه و همچنین شدت این ضایعات را کاهش می دهد" کارکویل می گوید. به حدی که حتی سر به سر با یک ضد آکنه ضد باکتری دیگر ، بنزوئیل پراکسید مقایسه شده است. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی استرالیا اثرات مستقیم غلظت پنج درصد روغن درخت چای در مقابل پنج درصد بنزوئیل پراکسید را بررسی کرده است. هر دو روش درمانی به طور م ثر آکنه های کومدونال و التهابی را برطرف کردند. نازاریان می گوید ، روغن درخت چای کمی کندتر عمل می کند ، اما وقتی که عوارض جانبی کمرنگی همراه با آن به وجود آمد ، برنده شد. چرا می پرسی؟  توضیح می دهد: "روغن درخت چای مرطوب کننده است که آن را از بنزوئیل پراکسید موضعی و رتینوئیدها که معمولاً در حال خشک شدن هستند متمایز می کند. در این مطالعه مقایسه ای ، آن دسته از بیمارانی که از روغن درخت چای استفاده می کردند ، عوارض جانبی خشکی و تحریک آنها به طور قابل توجهی کمتر بود."

سایر مزایای پوست
ضد ویروس و ضد قارچ است: نازاریان می افزاید: روغن درخت چای نه تنها در برابر باکتری ها موثر است بلکه به کاهش قارچ ها و ویروس های سطح پوست نیز کمک می کند. این باعث می شود که به عنوان یک سلاح در برابر  (قارچ) و تبخال (ویروسی) رقیب قدرتمند باشد .5
شوره سر را کاهش می دهد: چانگ توضیح می دهد: "با توجه به پتانسیل ضد التهابی و ضد قارچی ، استفاده از آن در مقابله با شوره سر یا درماتیت سبورئیک پیشنهاد شده است."
بریدگی ها و خراش های جزئی را بهبود می بخشد: طبق یک مطالعه در سال 2006 ، روغن درخت چای به از بین بردن ، نوعی باکتری که می تواند باعث ایجاد عفونت در زخم های باز شود ، کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن درخت چای

چانگ می گوید: "روغن درخت چای را می توان در فرمولاسیون های مختلف ، از جمله تونر ، مرطوب کننده ، شستشو و درمان لک پیدا کرد ، اگرچه برای شروع فواید باید دو بار در روز به مدت شش تا 12 هفته استفاده شود." می توانید یکی از آن محصولات را تحویل بگیرید (برای برخی از موارد مورد علاقه پوست ، به مطالعه ادامه دهید) ، یا می توانید از روغن درخت چای مستقیم استفاده کنید. در این حالت ، کاركویل پیشنهاد می كند كه می توانید آن را مستقیماً روی لكه ها بمالید و یا چند قطره را با مرطوب كننده مخلوط كنید تا در مناطق وسیع تری پخش شود. همچنین نیازی به استفاده از آن به تنهایی نیست ، بلکه به عنوان همراهی با سایر روش های درمان آکنه است که ممکن است از قبل استفاده کنید. "روغن درخت چای را می توان با سایر داروهای موضعی و خوراکی آکنه برای افزایش کارایی استفاده کرد. با توجه به افزایش میزان مقاومت ضد میکروبی در آکنه ، فشار به استفاده از محصولات غیر آنتی بیوتیکی مانند روغن درخت چای ، و همچنین ترکیبی از محصولات ضد آکنه با هم ، "می گوید چانگ. کارکویل موافقت می کند که آن را "یک رویکرد عالی و غیر آنتی بیوتیکی برای درمان آکنه" توصیف کند. در هر صورت ، هنگامی که پوست شما شفاف شد ،  پیشنهاد می کند که به استفاده از آن ادامه دهید تا هم نتایج را حفظ کنید و هم از پیشرفت های بعدی جلوگیری کنید.

همچنین لازم به ذکر است که روغن درخت چای نباید فقط برای برنامه مراقبت از پوست شما باشد. می تواند برای پوست سر و موهای شما نیز مفید باشد.  توضیح می دهد: "با توجه به پتانسیل ضد التهابی و ضد قارچی ، استفاده از آن در مقابله با شوره سر یا درماتیت سبورئیک پیشنهاد شده است."

اثرات جانبی
در حالی که روغن درخت چای به طور کلی توسط اکثر افراد تحمل می شود ،خاطرنشان می کند که می تواند برای برخی واکنش آلرژیک واقعی ایجاد کند .9 او پیشنهاد می کند اگر حساسیت به پوست دارید یا پوست فوق العاده حساس دارید ، آن را برای یک تست آزمایشی استفاده کنید و در صورت ایجاد تحریک ، قرمزی ، تورم یا خارش ، استفاده از آن را قطع کنید. شرط خوب دیگه؟ اگر نگران واکنش پوست هستید ، به فرمهای رقیق یا محصولاتی که از قبل با مقدار کمی فرموله شده اند بچسبید.

 

لینک منبع : دکاموند شیمی





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: